.-------------------------AUTO-MOTO---------------
   
HOME Auto-Moto
HOME Peugeot 907
Čierny diabol!!

Hovorte mu ako chcete, francúzske Ferrari alebo francúzsky Mercedes SL. Deväťstosedmička má za prednou nápravou pozdĺžne uložený dvanásťvalec s výkonom 368kW, čo je výkon, ktorý je nápadne podobný hodnotám motorov z dielne Mercedesu. O pôvode agregátu automobilka veľa nezdelila, server časopisu Auto Motor und Sport hovorí o dvoch spojených šesťvalcoch.

Peugeot odhalil dvanásťvalcovú pravdu zatiaľ iba preskleným krytom do kapoty, takže sa oku pozorovateľa predvádza 12 chrómovaných kanálov sania. Kapota nesie veľkého Peugeotovského leva a s Mercedesom má deväťstosedmička spoločný tiež charakteristický tvar prelisov na predku a kapote. Nebol by to moderný Peugeot, keby nemal doširoka otvorený vstupný otvor chladiaceho vzduchu v prednom nárazníku. Štylisticky sa nám zdá štúdia 907 bližšie k rozložitej limuzíne 607, aj keď 407 určila novú cestu vzhľadu nových Peugeotov so športovým predkom a la Ferrari. Vzadu štúdie je integrované výsuvné prítlačné krídlo. Presklená strecha deväťstosedmičky, ktorá bola donedávna vyhradená len štúdiám, je dnes už realizovateľná i v sériových vozidlách. Ako prvý ju ponúkne Opel v trojdverovej Astre.

Peugeot 907 vyzerá väčší ako v skutočnosti je, na dĺžku meria 4,37 m, na šírku 1,88 m, ale je len 1,22 m vysoký. Rázvor meria 2,5 m. Pohotovostná hmotnosť vozidla je 1400 kg, na rám z uhlíkových kompozitov sú pripevnené všetky ďalšie skupiny. Osemnásťpalcové pneumatiky majú rozmer 275/40 (vpredu) a 345/35 (vzadu).

Budúcnosť tejto štúdie je hmlistá, ale spomeňme prezentáciu prvých štúdii Mercedesu SLR, pred niekoľkými rokmi. Nákladná image-akcia ako je výroba superšportu tohto kalibru, je aj v dnešnej dobe realizovateľná. Skutočnosťou je, že skupina PSA by dreamcar tohto typu potrebovala ako soľ.
Zdroj: AUTO.CZ