.-------------------------AUTO-MOTO--------------- | ||||||||||
HOME Auto-Moto | ||||||||||
HOME | Peugeot 907 | |||||||||
Čierny diabol!! | ||||||||||
![]() |
||||||||||
Hovorte mu ako chcete, francúzske Ferrari alebo francúzsky Mercedes SL. Deväťstosedmička má za prednou nápravou pozdĺžne uložený dvanásťvalec s výkonom 368kW, čo je výkon, ktorý je nápadne podobný hodnotám motorov z dielne Mercedesu. O pôvode agregátu automobilka veľa nezdelila, server časopisu Auto Motor und Sport hovorí o dvoch spojených šesťvalcoch. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Peugeot odhalil dvanásťvalcovú pravdu
zatiaľ iba preskleným krytom do kapoty, takže sa oku pozorovateľa predvádza
12 chrómovaných kanálov sania. Kapota nesie veľkého Peugeotovského leva
a s Mercedesom má deväťstosedmička spoločný tiež charakteristický tvar prelisov
na predku a kapote. Nebol by to moderný Peugeot, keby nemal doširoka otvorený
vstupný otvor chladiaceho vzduchu v prednom nárazníku. Štylisticky sa nám
zdá štúdia 907 bližšie k rozložitej limuzíne 607, aj keď 407 určila novú
cestu vzhľadu nových Peugeotov so športovým predkom a la Ferrari. Vzadu
štúdie je integrované výsuvné prítlačné krídlo. Presklená strecha deväťstosedmičky,
ktorá bola donedávna vyhradená len štúdiám, je dnes už realizovateľná i
v sériových vozidlách. Ako prvý ju ponúkne Opel v trojdverovej Astre.
Peugeot 907 vyzerá väčší ako v skutočnosti je, na dĺžku meria 4,37 m, na šírku 1,88 m, ale je len 1,22 m vysoký. Rázvor meria 2,5 m. Pohotovostná hmotnosť vozidla je 1400 kg, na rám z uhlíkových kompozitov sú pripevnené všetky ďalšie skupiny. Osemnásťpalcové pneumatiky majú rozmer 275/40 (vpredu) a 345/35 (vzadu). Budúcnosť tejto štúdie je hmlistá, ale spomeňme prezentáciu prvých štúdii
Mercedesu SLR, pred niekoľkými rokmi. Nákladná image-akcia ako je výroba
superšportu tohto kalibru, je aj v dnešnej dobe realizovateľná. Skutočnosťou
je, že skupina PSA by dreamcar tohto typu potrebovala ako soľ. |
||||||||||
![]() |
||||||||||