.................... A UTO ..........................

HOME Home-Auto-Moto
 
Porche 365A

Z pôvodného vozu Porsche, ktorý Ferdinand skonštruoval po 2. svetovej vojne vznikla rada 356. Automobil pohánal štvorválcový motor Volkswagen s protibežnymi piestmy z objemom 1131 ccm, ktorý ból umiestnený vzadu. Aerodynamicky dobre riešená karoseria z hliníkových zliatin tiež vychádzala z vozu Volkswagen, ktorý firma Porsche v roku 1939 vyrobila pre závod Berlín- tím. Ten se nakonec kôli vojne nekonal. V Rakúsku se vyrobilo iba 50 aut.Po vojne sa Porsche zase vrátilo do mesta Stuttgart a v roku 1952 ból objem motoru zväèšený na 1488 ccm. V roku 1956 bola predstavená verzia 356A s objemem motorou 1290ccm a 1582ccm, ktoré dosahovaly rýchlost okolo 160 km/h. Tieto modely se tiež vyrábali v sérí Super z ktorého vznikol oblúbený kabriolet Speedster, ktorý sa hlavne vyrábal pre USA. Ten dosahoval maximálnu rýchlost 175 km/h a dokázal zrychlit na stovku za 14,5 s. V roku 1960 nahradil radu 356A prepracovanejší model 356B, ktorý mal zväcšeny objem na 1582 ccm a v najvýkonejších verziách dokázal uhánat až 180 km/h.V roku 1962 bola predstavená špicková verzia 356B 2000 GS Carrera 2 s kotucovými brzdami na všetkých kolesách, z objemom 1966 ccm a výkonom 130 koní. Carrera dokázala uhánat až 200 km/h a dokázala zrýchlit z 0-100 za 9 sekund.V roku 1963 prišla na trh vrcholná verzia 356C, ktorá tiež mala kotúcové brzdy a vystriedala tak modely 356B. 356C a Carrera 2 se vyrábali do roku 1965, kedy ich nahradil legendárny model 911.
 
   

Model Porcche 365 A Cabriolet: Motor: 4 válec Boxer,Obsah valcov: 1582ccm, výkon 45kw ,krútiaci moment 110NM pri 3600 ot./min., max km/h 160km/h 0-100km/h za 16.5 sek. váha: 810 kg, 4. stupnová manuálna prevodovka.

 

..................................... LOTUS Exige..............................

 

Lotus Exige je auto pre fajnšmekrov a individualistov, ale aby stal skutoèným „delom na štyroch kolesách“, k tomu mu chýbal nejaký ten kilowatt. Mimochodom, táto požiadavka priaznivcov firmy sídliacej v anglickom Norfolku, ktorú založil v roku 1952 Colin Chapman, doteraz nenašla u vedenia firmy pochopenie.

Ale casy sa menia a klasický dvojmiestny roadster (s odnímatelným strešným panelom) dostal koneène doping v podobe mechanicky poháòaného kompresora Roots. Vznikol tak Lotus Exige 240R, ktorý absolvoval výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve.

Základom nového modelu Exige 240 R, v ktorého konštrukcii sa využili nové technológie, sa stal vstrekový 1,8-litrový štvorvalec (1796 cm3, vàtanie 82 mm, zdvih 85 mm) vybavený kompresorom Roots a medzichladièom stlaèeného vzduchu, èím sa výkon podarilo vytlaèi na 181 kW/247 k a krútiaci moment na 236 Nm. Aj pri týchto parametroch spåòa radový štvorvalec prísne normy Euro 4limitujúce obsah škodlivín vo výfukových plynoch.

Rovnako pozoruhodné ako údaje o výkone motora sú aj dynamické vlastnosti samotného automobilu. Len 930 kg vážiaci Lotus Exige 240R dosiahne maximálnu rýchlos 249 km/h a šprint z 0 na 100 km/h zdolá za 3,9 s; rovnakú disciplínu avšak z 0 na 160 km/h zvládne za 9,9 s!

Automobilka z Norfolku sa rozhodla, že vyrobí iba obmedzenú sériu 50 kusov Lotus Exige 240R – aby sa zachovala jeho výnimoènos. Z celej série je 40 ks urèených pre európsky trh a zvyšok poputuje do Japonska, kde sa z nich môžu teši solventní zberatelia exkluzívnych automobilov. Vozidlá budú ma žltý alebo èierny lak karosérie a každý kus bude vybavený štítkom s poradovým èíslom z limitovanej série. Predpokladaná cena novinky sa zaèína pri sume 62.000 eur (43.995 ?). Tieto info dole sú pre Exige S2 ktorý je predchodcom 240r-ky.Takže nemusia platit pre 240r-ku.

Obutie rozmeru 195/50 R16W vpredu, resp. 225/45 R17W vzadu, má Exige 2 natiahnuté na "okruhovo" tmavých diskoch z ultralahkých zliatin.Skrupinové sedacky sú mimoriadne tenké, pritom vsak pozoruhodne pohodlné. Problém budú mat jedinci s telesnou výskou presahujúcou jeden meter akurát s nastupovaním.
Lahsie dýchat motoru pomáhajú pri sportových výkonoch mohutné vzduchové vstupy chladenia jeho pracovného priestoru pred zadnymi kolesami
V kabíne nenájdete nic, co by auto zbytocne zatazovalo. Dokonca aj koberceky sú za príplatok.
Vdaka nízkej hmotnosti a exceletnej jazdnej dynamike vsak ukáze chrbát nejednému supersportovému velikánovy.