![]() |
.................... A UTO .......................... |
||||||||
HOME Home-Auto-Moto | |||||||||
Porche 365A | |||||||||
Z pôvodného vozu Porsche, ktorý Ferdinand skontruoval po 2. svetovej vojne vznikla rada 356. Automobil pohánal tvorválcový motor Volkswagen s protibenymi piestmy z objemom 1131 ccm, ktorý ból umiestnený vzadu. Aerodynamicky dobre rieená karoseria z hliníkových zliatin tie vychádzala z vozu Volkswagen, ktorý firma Porsche v roku 1939 vyrobila pre závod Berlín- tím. Ten se nakonec kôli vojne nekonal. V Rakúsku se vyrobilo iba 50 aut.Po vojne sa Porsche zase vrátilo do mesta Stuttgart a v roku 1952 ból objem motoru zväèený na 1488 ccm. V roku 1956 bola predstavená verzia 356A s objemem motorou 1290ccm a 1582ccm, ktoré dosahovaly rýchlost okolo 160 km/h. Tieto modely se tie vyrábali v sérí Super z ktorého vznikol oblúbený kabriolet Speedster, ktorý sa hlavne vyrábal pre USA. Ten dosahoval maximálnu rýchlost 175 km/h a dokázal zrychlit na stovku za 14,5 s. V roku 1960 nahradil radu 356A prepracovanejí model 356B, ktorý mal zväceny objem na 1582 ccm a v najvýkonejích verziách dokázal uhánat a 180 km/h.V roku 1962 bola predstavená picková verzia 356B 2000 GS Carrera 2 s kotucovými brzdami na vetkých kolesách, z objemom 1966 ccm a výkonom 130 koní. Carrera dokázala uhánat a 200 km/h a dokázala zrýchlit z 0-100 za 9 sekund.V roku 1963 prila na trh vrcholná verzia 356C, ktorá tie mala kotúcové brzdy a vystriedala tak modely 356B. 356C a Carrera 2 se vyrábali do roku 1965, kedy ich nahradil legendárny model 911. | |||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Model Porcche 365 A Cabriolet: Motor: 4 válec Boxer,Obsah valcov: 1582ccm, výkon 45kw ,krútiaci moment 110NM pri 3600 ot./min., max km/h 160km/h 0-100km/h za 16.5 sek. váha: 810 kg, 4. stupnová manuálna prevodovka.
|
|||||||||
..................................... LOTUS Exige.............................. | |||||||||
![]() |
|||||||||
Lotus Exige je auto pre fajnmekrov a individualistov, ale aby stal
skutoèným delom na tyroch kolesách,
k tomu mu chýbal nejaký ten kilowatt. Mimochodom, táto
poiadavka priaznivcov firmy sídliacej v anglickom Norfolku,
ktorú zaloil v roku 1952 Colin Chapman, doteraz nenala
u vedenia firmy pochopenie. Ale casy sa menia a klasický dvojmiestny roadster (s odnímatelným streným panelom) dostal koneène doping v podobe mechanicky poháòaného kompresora Roots. Vznikol tak Lotus Exige 240R, ktorý absolvoval výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v eneve. Základom nového modelu Exige 240 R, v ktorého kontrukcii sa vyuili nové technológie, sa stal vstrekový 1,8-litrový tvorvalec (1796 cm3, vàtanie 82 mm, zdvih 85 mm) vybavený kompresorom Roots a medzichladièom stlaèeného vzduchu, èím sa výkon podarilo vytlaèi na 181 kW/247 k a krútiaci moment na 236 Nm. Aj pri týchto parametroch spåòa radový tvorvalec prísne normy Euro 4limitujúce obsah kodlivín vo výfukových plynoch. Rovnako pozoruhodné ako údaje o výkone motora sú aj dynamické vlastnosti samotného automobilu. Len 930 kg váiaci Lotus Exige 240R dosiahne maximálnu rýchlos 249 km/h a print z 0 na 100 km/h zdolá za 3,9 s; rovnakú disciplínu avak z 0 na 160 km/h zvládne za 9,9 s! Automobilka z Norfolku sa rozhodla, e vyrobí iba obmedzenú sériu 50 kusov Lotus Exige 240R aby sa zachovala jeho výnimoènos. Z celej série je 40 ks urèených pre európsky trh a zvyok poputuje do Japonska, kde sa z nich môu tei solventní zberatelia exkluzívnych automobilov. Vozidlá budú ma ltý alebo èierny lak karosérie a kadý kus bude vybavený títkom s poradovým èíslom z limitovanej série. Predpokladaná cena novinky sa zaèína pri sume 62.000 eur (43.995 ?). Tieto info dole sú pre Exige S2 ktorý je predchodcom 240r-ky.Take nemusia platit pre 240r-ku. Obutie rozmeru 195/50 R16W vpredu, resp. 225/45 R17W vzadu, má
Exige 2 natiahnuté na "okruhovo" tmavých diskoch
z ultralahkých zliatin.Skrupinové sedacky sú mimoriadne
tenké, pritom vsak pozoruhodne pohodlné. Problém
budú mat jedinci s telesnou výskou presahujúcou jeden
meter akurát s nastupovaním. |
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||