-------AUTO-MOTO--------

 

 
HOME HOME AUTO-MOTO

Citroen C4

 

V skutočnosti vyzerá C4 ešte uhladenejšie ako na fotografiách. Futuristické prvky exteriéru pôsobia až na druhý pohľad. Päťdverová verzia odkazuje na to najlepšie z posledných modelových rád - styling predku a svetlomety známe z modernizovanej C5, silueta so "štyrmi" oknami sa podobá Picassu, zadné dvere potom pripomínajú C3. Na pomery nižšej strednej triedy ide určite o jedno z najoblejších áut, zo všetkých pohľadov naviac pôsobí väčšie, než v skutočnosti je.

Na všetky miesta umožňujú široké dvere veľmi pohodlný prístup. Cestujúci na zadných sedadlách majú pre kolena až nadštandardný priestor bez ohľadu na polohu predných sedadiel. Interiéru kraľuje členitá niekoľkoúrovňová palubná doska s radou odkladacích priestorov. Najviac pozornosti ale pochopiteľne púta volant s masívnym pevným stredom. Veniec s prijateľným prierezom je dvoma ramenami uchytený pod podkovovitým stredom, ktorý na sebe sústreďuje dve rady spínačov. Inovatívne riešenie, ktorého cieľom bolo zachovať stabilnú polohu airbagov voči vodičovi, má ale drobné úskalia - citlivejšie ovládanie čohokoľvek na volante je možné len na rovných úsekoch - i malé otočenie volantom totiž spôsobí prstom navyknutým na polohu toho ktorého prepínača trochu zmätku. Uvidíme, ako sa na tento mechanizmus bude dať zvyknúť pri dlhšom používaní.

Podvozok sa podarilo naladiť o niečo tvrdšie, než ju u značky zvykom, stále však s dostatočným dôrazom na komfort. C4 zákrutami ani neprepláva ako C5 ani ich nehltá s absolútnou istotou ako už zmienený Ford Focus. Tento Citroën je zvláštny vďaka kombinácii stability a komfortu - a všetko by mohlo byť ešte lepšie, ak by sa podarilo preniesť viac informácií medzi podvozkom a vodičom. Pre bežnú jazdu je ale dôležitejšia kombinácia nízkych náklonov a neutrálneho chovania podvozku. Rozdiel medzi motorizáciou 1.4/65 kW a 1.6/80kW je potom opticky len ten, že auto ide rovnako svižne, len je potrebné slabší motor o trochu viac vytáčať. Hluk pritom v kabíne zostáva viac-menej rovnaký, teda nízky.

C4 patrí každopádne k najpríjemnejším prekvapeniam tohoto roku. Pre nostalgikov a praktickejšie založených je vo výrobe ešte doterajšia Xsara Break, pričom značka sa dušuje, že z C4 kombi nespraví.
Zdroj: AUTO.CZ