-------AUTO-MOTO--------

 

 
HOME
HOME AUTO-MOTO
MITSUBISHI LANCER EVO Vlll
Automobilka Mitsubishi známa svojimi športovými úpravami modelov Lancer s oznaèením Evolution tento krát testovala nový Lancer EVO VIII na okruhu v Nurburgringu.

Automobilka si z okruhu priniesla potrebné údaje pre ešte lepšie zdokonalenie športových vlastností, na základe ktorých upravili nové EVO VIII, ktoré tak teraz vystupuje pod oznaèením MR Edition.


Nové zmeny nastali hlavne pri od¾ahèení vozidla. MR Edition má ako prvý Japonský model od¾ahèenú hliníkovú strechu. K ïalším podstatným zmenám oproti pôvodnej EVO osmièke patrí napríklad celkové zníženie ažiska vozidla, ktoré v spolupráci s jednopl᚝ovými tlmièmi (vyvinutými spoloènosou Bilstein) zlepšili celkovú stabilitu vozidla. V neposlednom rade patria k novinkám aj kolesá z ¾ahkých zliatin od firmy BBS.

Exteriér sa môže pochváli novým šedým farebným odtienom – Graphite Gray. Na hrane strechy sa objavili malé výstupky pripomínajúce žraloèie plutvy, ktoré majú za úlohu víri vzduch a v spolupráci so zadným spojlerom zabezpeèi lepšie aerodynamické vlastnosti ako aj prítlak vozidla. Interiér dostal nové doplnky z hliníka (športové hliníkové pedále, stredový panel s rýchlostnou pákou, trojramenný volant...). Samozrejme nechýbajú športové sedadlá, èi audio sústava znaèky Infinity s výkonom 315 wattov.


Lancer EVO VIII MR Edition je už klasicky poháòaný 2,0 litrovým štvorvalcovým DOHC turbomotorom. Novinkou však je zvýšený maximálny výkon 276 koní (206 kW) pri 6500 ot/min. (pôvodný výkon EVO osmièky je 271 koní). Maximálny krútiaci moment 388 Nm je možné dosiahnu pri 3500 ot/min. Z nuly na stovku sa MR rozbehne za 5 sekúnd, prièom ruèièka tachometra sa zastaví na maximálnej rýchlosti 253 km/h. Ïalším technickým vylepšením je šesstupòová prevodovka ktorá nahradila pôvodnú, s piatimi rýchlostnými stupòami. Nechýba športovejší systém ABS, èi aktívny diferenciál ACD (Active Center Diferencial).


Základná cena modelu Lancer EVO VIII MR sa pohybuje okolo 34 200 U$D, èo je v prepoète zhruba 1 100 000,- Sk.

Na autosalóne v americkom New Yorku predstavila spolocnost Mitsubishi Motors ïalšiu sériu svojho športového klenotu pod názvom Lancer Evolution (EVO) IX.


Celkový dizajn sa až na pár detailov a doplnkov takmer vôbec nelíši od verzie EVO VIII. Zachovaná ostala aj celohliníková karoséria, ktorá sa stala ve¾mi populárna na poli športových vozidiel hlavne vïaka nízkej hmotnosti. Hlavná zmena nastala pod kapotou tohto športového sedanu. Mitsubishi Lancer EVO IX poháòa preplòovaný radový štvorvalec DOHC s objemom 2,0 litra. Tento agregát, poháòajúci všetky štyri kolesá, disponuje maximálnym výkonom 286 konských síl (213 kW) a to pri 6 500 ot./min. Maximálny krútiaci moment 392 Nm je možné dosiahnu pri 3 500 ot./min. O dokonalý pôžitok zo športovej jazdy sa stará okrem iného aj aktívny medzinápravový diferenciál ACD, ktorý pracuje v troch rôznych módoch – sneh, asfalt, šotolina. O prenos hnacej sily sa v dvoch základných prevedeniach verzie EVO IX stará 5-stupòová športová prevodovka. Prevedenie MR edition sa môže pochváli až 6-stupòovou prevodovkou a športovými 17-palcovými kolesami, ktoré sú obuté do špeciálnych pneumatík s rozmerom 235/45 R17. Ostatné rozdiely medzi jednotlivými prevedeniami sú len v doplnkoch, hlavne v interiéri.


Podrobné informácie o predchádzajúcej verzii športového Mitsubishi Lancer EVO VIII nájdete TU.

A nakoniec pár tapiet na plochu vášho PC
1280x1024
1280x1024