.-------------------------AUTO-MOTO---------------
   
HOME Auto-Moto
HOME Tunning: Toyotota Celica
Toyota USA, spolu s Rod Millen Motorsports a Toyota Racing Development (TRD) a vyvinuli neskutočnú Celicu, 500-koňový štvor-kolesový výkonný stroj. Celica je extrém v pôžitku z šoférovania. Ma nainštalovaný závodný podvozok, na mieru robený výfukový systém, Recaro škrupiny s 4-bodovými pásmi, ochrannú klietku, závodnú nádrž na palivo, špeciálne pneumatiky + kolesá a body-kit inšpirovaný z pretekárskych áut.

Na dosiahnutie výkonového cieľu 500PS sa TRD okamžite pustilo do práce „upravovania“ štvorvalca používaného doposiaľ na Toyota šampionáte IMSA GTP začiatkom 90-tich rokov a v Rod Millerovom Pikes Peak vrchovom špeciály. Vŕtanie a zdvih boli zväčšené a nainštalovaný turbokit. Na mieru bola upravená hlava a inštaloval sa nový kompletne nerezový výfukový systém. Ako výsledok tohto všetkého táto Celica disponuje výkonom 500PS pri 8000 ot./min. a má krútiaci moment 550Nm pri 5500 ot./min. Za účelom zlepšenia ovládateľnosti pri zvýšenom výkone a krútiacom momente, zmenili vývojári pôvodný pohon Celici z predného pohonu na pohon všetkých štyroch kolies.

Zmeny boli spravené aj za pomoci Bilstein stabilizátorov a pružín na vyrovnanie a podporu dodatočnej váhy auta a závodnými veľkými brzdami značky Rotora, ktoré boli nainštalované pre zvýšenie brzdnej sily. Pre spevnenie karosérie zabudoval Rod Millen Motorsports do vnútra interiéru klietku. Predné trubky sú privárané priamo na karosériu a sú schované za tapacírom auta. Klietka je viditeľná iba za prednými sedadlami. Nové časti plastových dielcov rozšírili auto o 9 cm vpredu a o 8 cm vzadu. Ďalším zostrením výzoru Celici sú pneumatiky Michelin PILOT 245/35, navlečené na 19“ palcových horčíkových BBS diskoch. Taktiež bola nanesená unikátna farba na toto auto a to v špeciálnom 3 stupňovom procese v Calty Studios.