-------AUTO-MOTO--------
|
||||||||||||||||
HOME | HOME AUTO-MOTO | |||||||||||||||
Aston Martin Vantage V8
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Poriadna rovnováha spočíva minimálne na troch bodoch - toto zlaté pravidlo si v poslednej dobe berú k srdcu i automobiloví výrobcovia a všetci, vrátane tých naozaj špičkových, sa teraz snaží mať v programe minimálne tri výrobné rady. Teraz teda prišiel na radu aj Aston Martin, ktorému sa pod ochrannými krídlami PAG zatiaľ darí výborne. | ||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Baby Aston, po prvý raz predstavený ako koncept na detroitskom autosalóne, vzbudil v okamžiku svojho prvého verejného predstavenia okrem nadšenia aj vášnivé dohady, ktoré definitívne ukončila až dnešná oficiálna premiéra low-endového modelu Vantage, najmenšieho v doterajšej histórii automobilky. Dvojmiestne kupé totiž meria na dĺžku iba 4,38 m a predstavuje prakticky verné zmenšenie línií svojich súrodencov. Narodil sa teda ďalší úchvatný športový automobil, i keď mu tento krát pod kapotou nevrčí dvanásť, ale iba osem valcov. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Karoséria pozostáva z relatívne malého množstva presných hliníkových
odliatkov a výliskov, spojených lepením a nitovaním, čo umožnili bohaté
skúsenosti s hliníkovými autami vnútri PAG. Vybrané kusy sú magnéziové,
bolo teda dosiahnuté veľmi nízkej hmotnosti a príkladnej tuhosti. Celohliníkový
osemvalec so suchou skriňou 4,3 L pochádza z vlastného vývoja Aston Martinu,
v žiadnom prípade sa teda nejedná o ďalší koncernový motor, ako zdôrazňujú
zástupcovia automobilky. Montovaný je priamo v továrne vyškolenými motorármi,
spoločne so špičkovými dvanásťvalcami. Štvorventilový rozvod DOHC a variabilné
časovanie sacích ventilov, spoločne s precíznou konštrukciou, navrhnutou
pre odolávanie vysokej záťaži, dáva ovocie v podobe 279 kW/7000 ot. a
410 Nm/5000 Nm; nudou za volantom teda rozhodne trieť nebudete. Hliníková
centrálna nosná rúra skrýva karbónový kardanový hriadeľ a spoločne vedú
k šesťstupňovej ručne radenej prevodovke, uloženej u zadnej nápravy. Výsledkom
je rozloženie hmotnosti 49:51 a veľmi kvalitné jazdné vlastnosti. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||