-------AUTO-MOTO--------

 

 
HOME HOME AUTO-MOTO

Aston Martin Vantage V8

 

Poriadna rovnováha spočíva minimálne na troch bodoch - toto zlaté pravidlo si v poslednej dobe berú k srdcu i automobiloví výrobcovia a všetci, vrátane tých naozaj špičkových, sa teraz snaží mať v programe minimálne tri výrobné rady. Teraz teda prišiel na radu aj Aston Martin, ktorému sa pod ochrannými krídlami PAG zatiaľ darí výborne.

Baby Aston, po prvý raz predstavený ako koncept na detroitskom autosalóne, vzbudil v okamžiku svojho prvého verejného predstavenia okrem nadšenia aj vášnivé dohady, ktoré definitívne ukončila až dnešná oficiálna premiéra low-endového modelu Vantage, najmenšieho v doterajšej histórii automobilky. Dvojmiestne kupé totiž meria na dĺžku iba 4,38 m a predstavuje prakticky verné zmenšenie línií svojich súrodencov. Narodil sa teda ďalší úchvatný športový automobil, i keď mu tento krát pod kapotou nevrčí dvanásť, ale iba osem valcov.

Karoséria pozostáva z relatívne malého množstva presných hliníkových odliatkov a výliskov, spojených lepením a nitovaním, čo umožnili bohaté skúsenosti s hliníkovými autami vnútri PAG. Vybrané kusy sú magnéziové, bolo teda dosiahnuté veľmi nízkej hmotnosti a príkladnej tuhosti. Celohliníkový osemvalec so suchou skriňou 4,3 L pochádza z vlastného vývoja Aston Martinu, v žiadnom prípade sa teda nejedná o ďalší koncernový motor, ako zdôrazňujú zástupcovia automobilky. Montovaný je priamo v továrne vyškolenými motorármi, spoločne so špičkovými dvanásťvalcami. Štvorventilový rozvod DOHC a variabilné časovanie sacích ventilov, spoločne s precíznou konštrukciou, navrhnutou pre odolávanie vysokej záťaži, dáva ovocie v podobe 279 kW/7000 ot. a 410 Nm/5000 Nm; nudou za volantom teda rozhodne trieť nebudete. Hliníková centrálna nosná rúra skrýva karbónový kardanový hriadeľ a spoločne vedú k šesťstupňovej ručne radenej prevodovke, uloženej u zadnej nápravy. Výsledkom je rozloženie hmotnosti 49:51 a veľmi kvalitné jazdné vlastnosti.
Zdroj: AUTO.CZ